Klachten bij client

Wanneer een cliënt/bewoner klachten krijgt dan volgen wij de protocollen van de GGD en RIVM. Wij gaan hier uiterst zorgvuldig mee om en zullen alle hygiëne maatregelen in acht nemen. Afhankelijk van de klachten zullen er verdere stappen bepaald worden.

Wat als een cliënt besmet is met Corona
Vanaf maandag 6 april staat er op locatie ‘De Remise’ een unit. Deze unit is voorzien van een keuken, toilet en douche en heeft plek voor 6 bedden. Mocht er een cliënt bij ons besmet zijn met het coronavirus en cliënt is niet ‘ziek genoeg’ voor het ziekenhuis, dan wordt cliënt opgevangen in deze unit.

Deze unit zal omringt zijn door hekken, zodat omstanders niet zomaar binnen komen.

We gaan ervan uit dat onze eigen medewerkers, met inachtneming van de hygiëneprotocollen en beschermingsmiddelen, onze cliënten van zorg zullen voorzien. Mocht de GGD anders beslissen, dan doen we uiteraard wat ze ons adviseren.

We hebben voor deze oplossing gekozen zodat we onze cliënten van zorg kunnen blijven voorzien, en om eventuele besmetting binnen een locatie te beperken/voorkomen.


Uiteraard hopen we dat we deze unit niet hoeven te gebruiken.